Monday, September 10, 2012

Õuna-ploomi purukook kohupiimaga

See retsept on pärit minu ema käest ning minu retseptivihikus kannab nimetust "Ema purukook". Ema sai selle omakorda oma sõbrannalt ja minumeelest on see parim purukook, mida olen saanud. Ilmselt olen ma seda ise ka väga palju kordi küpsetanud, aga see kook on lihtsalt parim! Maheda maitsega-pole liiga magus, parajalt hapukas ja mahlane... 
Seda kooki võib teha erinevate marjade-õuntega (parim jääb hapukate sügiseste eestimaiste õuntega), täidises võib kasutada kas kohupiima või ricottat. Ühesõnaga retseptile võib läheneda loovalt, aga tulemus on alati garanteeritult hea :)
Sellest retseptis antud kogusest jätkub suure ahjuplaadi (30x40cm) jaoks. Olen teinud ka väiksemas, 28 cm diameetriga, ümmarguses vormis ning sellisel juhul teinud pool taignakogusest, aga täidisekoguse jätnud samaks. Siis on tulemuseks kõrge kohupiima-purukook.
Ema purukook
Tainas:
250 g võid
6 dl jahu (mina panen tavaliselt 2 dl täistera nisujahu, 2dl kaerajahu, 2 dl valget nisujahu)
1 tl küpsetuspulbrit
2 dl suhkrut
veidi soola
täidis:
500 g kohupiima
500g hapukoort
5 muna
2 spl mannat
1 dl suhkrut
minimaalselt 3 dl kooritud-tükeldatud õunu segatuna kaneeliga (mina panen tavaliselt õunu niipalju, kui plaadile mahub. 1 liitri kindlasti, kui mitte rohkem)

Mina teen tainast köögikombainis- lihtsalt panen kõik taigna-ained masinasse ja vajutan nuppu ja ootan, kuni puru on liivataoline. Sellest kuivast purust ei tasu ära ehmatada- kuna täidis on mahlane, siis tainas peabki selline olema. (muidugi võib hakkida tvõi puruks suure noaga- valada kuivained suuremasse kaussi või lõikelauale hunnikusse ja hakkida noaga või-jahu puruseguks. Olen ka ise teinud tainast käsitsi, aga köögikombaini olemasolul soovitan soojalt kasutada tehnika abi)
Täidise jaoks segan kõik ained kokku (ma munade vahustamisega vaeva ei näe. Usinamad perenaised muidugi võivad munavalged vahtu lüüa ning viimasena täidisesse segada).
Pannile panen kõigepealt 3/4 taignapurust, sinna peale puhastatud õunad, siis kallan peale kohupiimatäidise ning viimaks ülejäänud koogipuru. Küpsetan 175 C ahjus umbes 40 minutit (pealt peab puru olema kuldpruun ja krõbe).

No comments:

Post a Comment